Vi genomförde en djupgående analys av Calliditas Investor Relations-sida, med fokus på trafik och användarbeteenden för att identifiera möjligheter till förbättring. Denna analys visade på områden där investerare inte nådde sina mål eller inte hittade den information de sökte, samt avvikelser i data och reaktioner på rapportsläpp. Vi levererade en tydlig förståelse av webbplatsens prestanda och värdefulla insikter om investerarmålgrupperna.
Vi skapade en helt ny hemsida för Egen Lokal, med fokus på att driva besökaren till att göra en intresseanmälan.
Vi skapade även ett CMS så att Egen Lokals medarbetare enkelt kan lägga upp nya projekt på sidan självständigt.
I ett samarbete med Shark Communication skapade vi en hemsida för att representera Spotlights företrädesemission. Emissionen blev övertecknad till 161 %.
Vi skapade en hemsida för TVG som förmedlar branschauktoritet, effektivitet och förtroende, samtidigt som vi utvecklade en inbjudande atmosfär för att göra det enkelt för både start-ups och investerare att ta kontakt.
I ett samarbete med Shark Communication skapade vi en hemsida för att representera Safetures företrädesemission. Emissionen blev övertecknad till 106 %.
I ett samarbete med Shark Communication skapade vi en hemsida för att representera Ortomas företrädesemission. Vi utmätte en hel del nya insikter i ROI på marknadsutskick, marknadsföringskanaler och kampanjer för emissionen.
Tillsammans med vår partner, Shark Communication, hjälpte vi till att ta fram ett uppdaterat grafiskt uttryck för Alzinova i samband med deras företrädesemission och skapade en landningssida för att presentera erbjudandet. Detta ledde till ett ökat engagemang från besökarna och vi är väldigt nöjda med resultatet.
Velvic utformade en marknadsstrategi för Immunovias företrädesemission, där vi valde ut relevanta kanaler, skapade annonsmaterial och utvecklade en modern och användarvänlig landningssida för erbjudandet.
En omfattande dataanalys genomfördes, där vi mätte ROI för olika kanaler, budskap och A/B-testade annonser. Vi fick även värdefulla insikter om den intresserade investerarmålgruppen, vilka kanaler de använde och vilken information olika segment var mest intresserade av på landningssidan.
Velvic utvecklade en heltäckande marknadsstrategi och skapade anpassat kommunikationsmaterial för noggrant utvalda kanaler, med syftet att kommunicera erbjudandet om Moberg Pharmas teckningsoptioner under våren och sommaren 2024.
En djupgående dataanalys genomfördes för att ge insikter om investerarmålgrupperna och för att utvärdera effekten av kampanjens budskap och kanaler. Resultatet blev en teckningsgrad på 98 %.
I ett samarbete med Shark Communication skapade vi en hemsida för att representera Audientes Företrädesemission. Emissionen blev tecknad till 100 %.
Vi utvecklade en webbplats för Minnesmottagningen och en systersajt för Geras Solutions. Webbplatsen designades för att förenkla processen för äldre individer, eventuellt med demens, att få tillgång till rätt information och komma i kontakt med Geras.
Vi byggde en app och ett bolag från grunden upp. Appen designades i Figma, byggdes i Flutter och integrerades med Avanza för att erbjuda smidig aktiehandel. Vi skapade branding, grafisk profil och en marknadsstrategi för bolaget.
Neo System gav oss uppdraget att utveckla ett nytt koncept för deras varumärke genom en moderniserad hemsida.
Det var en spännande utmaning där målet var att ge varumärket en fräschare profil som förmedlar trygghet och exklusivitet, vilket stärker deras position som en etablerad aktör på Londons fastighetsmarknad.
Lokon Pharma gav oss uppdraget att skapa en hemsida som på ett tydligt och engagerande sätt skulle presentera företaget för omvärlden.
Vi designade och utvecklade en helt ny hemsida från grunden, där vi gjorde deras branschspecifika forskningskunskap lättförståelig. Samtidigt förklarade vi deras forskningsprocess och gjorde det smidigt för patienter att anmäla sig till pågående studier.
I samarbete med Shark Communication skapade vi en hemsida för att representera Staybles företrädesemission. Vi erhöll en hel del nya insikter i ROI kring marknadsutskick, marknadsföringskanaler och kampanjer för emissionen.
Företrädesemissionen tecknades till 90 %.
Vi hjälpte WntResearch med marknadsstrategin för deras företrädesemission genom att skapa en heltäckande marknadsplan och en digital annonseringsstrategi baserad på insikter från vår databas med tidigare marknadsstrategier.
Vi utvecklade även en användarvänlig landningssida som samlade all nödvändig information om emissionen på ett ställe. Landningssidan gjorde det möjligt att följa hur samtliga kanaler presterade och att mäta hur väl besökare konverterade till att teckna erbjudandet.
Vi skapade ett nytt grafiskt språk och en ny hemsida för Cord Communications på under en månad. Cord Communications är en partnerägd kommunikationsrådgivare med fokus på IR och finansiell PR.
Det var ett snabbt, smidigt och roligt projekt.
Velvic utformade en marknadsstrategi, skapade annonsmaterial och genomförde en djupgående dataanalys av kampanjerna för att ge Scandion Oncology en bättre förståelse av sin investerarmålgrupp.